2019. július 30., kedd

Jóga a levegőben, jóga a vízben, jóga a földön

Gondolatok a Fly&Chill jógatáborról

A repülés gondolata mindig is sok-sok művészt, tudóst, felfedezőt, kalandort, álmodozót foglalkoztatott. Nem véletlen hiszen a talajtól való elemelkedés új távlatot, új perspektívát nyit az ember számára.

A szabadság elérésének vágya minden emberben eredendően ott munkál.
A repülés, a gravitációval szemben a felemelkedés lehetőségét kínálja, azaz emelkedettséget mind fizikai és lelki értelemben is.

Az aerial jóga tábor egy kiváló lehetőség kipróbáld magad ebben az új helyzetben. A levegő, lebegő jógában kezdők is belekóstolhattak a szabadság, a könnyedség, a játékosság megtapasztalásának élményébe. Ennek a típusú jógának az a nagy előnye, hogy egy hinta (erős “selyem” anyag vagy más néven hammock) segítségével teljesen új nézőpontból személheted az eddigi mozgásos élményeidet vagy akár a jóga gyakorlásodat!

Az anyag segít és mintegy elkísér a megfelelő jógapóz felvételéig, segít megérezni a megfelelő testtartást,  az irányokat, a belső erővonalakat így kiteljesedhetnek a jógapózok áldásos hatásai. Máskor pedig az instabil közeg plusz figyelmet, tudatosságot igényel és sok-sok apró, mélyen fekvő, stabilizáló izmot késztet munkára.

A hammock-kal való ismerkedés után lépésről- lépésre építettük fel a bizalmat az új eszköz és az új helyzet iránt. Fokozatosan emelkedtünk el a talajról, szép lassan hozzászokva egy izgő mozgó  közeghez, felkészítve az idegrendszert az alap fordított pozíciókra.

A lebegést és a levegő elemet minden nap igyekeztünk stabilizálni. Így az első nap túrára indultunk a Dévényi kilátóba. A hegymenet és a szintemelkedés (na és a szúnyogok:) mindenkit lehozott a földre. A páratlan pilisi kilátással kitágult bennünk a tér, jól esett a szemnek a zöld tágasság.

Délután egészen alacsonyra engedtük le az anyagot és a talaj közelében gyakoroltunk. A jóval lassabb tempójú gyakorlásban lehetőség volt elmerülni, elmélyedni egy-egy mellkasnyitó vagy csípőnyitó pozícióban.  A talajjal kapcsolódva és a hammockra támaszkodva passzív nyitásokkal, nyújtásokkal segítettük az esetleges zártságok és bemerevedések lazítását a testben és az elmében.

Másnap a friss harmatban kontemplatív sétát tettünk és csoda-tiszta levegővel töltöttük meg a tüdőnket.
A délelőtti etapban az intenzívebb, erősebb gyakorlatok elsősorban a gerincstabilizáló izomokat vették célba, de dolgoztunk a karok erejének növelésén is. Az önbizalom megerősödésével, az énerő fejlődésével, az esetleges félelmek is egyre uralhatóbbá, kezelhetőbbé válnak, így mindenki rendkívül ügyesen vette a kihívásokat. Sok-sok nevetés, kacagás vagy éppen a katarzis felszabadító energiája lengte be a gyakorlótermet.

Délután a vihart és az az esőt kerülgetve végül megtaláltuk azt az időjárási ablakot, ami alkalmas volt a vízi jógához. A jóga pozíciókat a levegő és a föld után még egy új közegben, a vízben is megfigyelhettük, tovább dúsítva az ászanákkal kapcsolatos tapasztalatokat. A víz megtartó, támogató erejét használva különféle mandalákat (köröket) formáztunk közösen. Együtt alkotva egy EGÉSZet. Egyszerre szemléltük és egyszerre részesei voltunk a középpont mozdulatlanságának és a körülötte lévő formák állandó mozgásának, állandó változásának.

Délután ismét egy meditatív gyakorlás következett. A sok levegő elemet, repülést és kihívást a föld elem minőségeivel egyensúlyoztuk ki. A yin típusú aerial óra nemcsak fizikailag, testileg enged mélyülni egy-egy pozícióba, hanem lelkileg,  belső világunkba, önnön mélységeikbe való belépésre is egyre inkább alkalmassá tesz. Így csodás kiegészítője, ellenpontja a magasan végzett, repülő pózoknak. A gyakorlást egy hosszú relaxációval zártuk az anyag, anyaméh ölelésében.

Az estéket egy-egy kis, önismereti, belső gyakorlat, szemlélődés vagy inspiratív mese zárta, amelyben lehetőség nyílott, hogy az életünk eseményeire, irányára is új nézőpontból tekintsünk.

A tábor záró napja sem telt kihívások nélkül. Az utolsó fly aerial jógaórán a gyakorlatokat sorozatba rendezve, folyamatos mozgásban gyakoroltuk az áramlás-repülés élményét a levegőben kiteljesítve. Az intenzív gyakorlás testet, lelket, figyelmet igénybe vett, de az aerial jógini csapat állta a sarat,  felülemelkedett a kihívásokon:). A végén mindenki rendkívüli ügyességgel, magabiztosan vette fel a fejjel lefelé fordított, inverz tartásokat: a fordított pillangót, a galambot, a kézenállást, az ekét, a denevért és persze az aerial skorpió pozíciókat.
Teljesen elszabadult az öröm és az eksztázis, a gyakorlótér egy igazi játszótérré változott. :) Ki-ki a kedvenc aerial pózában időzhetett és újra és újra átélhette a best of aerial élményeket!

Bízom benne, hogy ebben a táborban kicsit mindenki szárnyakat kapott. Őrizzétek meg az élményeket, vigyázzatok a belső gyermekre, aki most egy picit teret, lélegzetet kapott Bennetek.  Emlékezzetek, ahogy szembe néztetek a nehézségeitekkel és megszelídítettétek félelmeiteket.
És ne felejtsetek el szárnyalni, az álmaitok megvalósításán felemelkedni! A mondás úgy tartja
"a szárnyak repülés közben nőnek".