2018. november 18., vasárnap

A lovak üzenete 2. rész


A változatos lovas önismereti feladatok között a legizgalmasabb az volt, hogy egy kiválasztott lovat szár nélkül, a testünkkel, a gesztusainkkal tereljünk egy előre meghatározott körcikkbe és tartsuk ott a légzésünkkel és a szándékunkkal. Mondanom sem kell, mindez első hallásra teljesen lehetetlennek tűnt. Már-már a képtelenség határát súrolta és én másban nem bízva, a Jóga-szútrák sziddhikre vonatkozó részét igyekeztem villámgyorsan felidézni. :) De ahogy Nati-t néztük, miközben a feladatot bemutatta,  olyan természetes és magától értetődő volt a gyakorlat. (Lehet, hogy a sziddhik is azok!? :) Teljesen meggyőzött, hogy ez a „jedi-trükk” mégiscsak lehetséges. :)

De most én következtem. Furfang lecövekelt a karám bejárata (azaz ez esetben a kijárata) előtt és mint a beton úgy megkötött. Nati, mint mindig most is segített, instruált a körkarámon kívülről. Óriásivá kellett válnom, hatalmassá duzzadnom testben és elmében egyaránt, azaz meggyőződésesen nagyobbá, mint a ló maga. :) De hát a tények makacs dolgok. :) Szóval ez az egész csak kisebb részben volt fizikai gyakorlat és cselekvéssor, nagyobb részben a figyelem és az elme trenírozása.

Mondanom sem kell az első néhány naggyá válásomra a paci teljes közönnyel reagált. Még a mulatságosság határát sem értem el a produkciómmal. :) Aztán picit megmozdult, de csak a pár lépéssel odébb lévő bogyós növényig jutott és újra rendíthetetlenül megállapodott majszolva a finomságot.

Nem volt mese a növekedési, naggyá válás érzését türelemmel és fegyelemmel teli, de erősebb, terelő hangjelzésekkel járó mozdulatokkal nyomatékosítottam. Ez már jobban működött. Ha sikerült a statikusságból kimozdítani Furfangot, akkor a terelés, az irányba helyezés már könnyebben ment. És megint: a kölcsönös tisztelet, a nem ártás, a tiszta szándék, az egyértelmű irányítás elvei működtek. A ló (Nati tolmácsolásában) tudtomra adta mikor kell több erő, több energia. A Négylábú Elegancia végül a megfelelő körcikkbe lépkedett büszkén maga mögött hagyva a ’legyen már vége feladatnak’ (karámkijárat) érzést és az ennivaló nyilvánvaló vonzását. A körcikkben lépkedve figyelt. Hallelúja!

De még most jött a neheze! Ott is kellett tartanom őt! Elébe kellett állni a fél tonnás erős, izmos lépkedő tömeg útjának és egyszerűen nem hagyni tovább menni. Határozottan megálltam előtte és a tőle megismert módon lecövekeltem. Kitártam a karjaimat, ami egyszerre volt demarkációs határvonal, de az önmegadás, az önátadás póza is, mint az akció filmekben, amikor a főhősre fegyvert fognak.
És a ló jött. És jött és jött…Lehunytam a szemem. És tudtam, hogy én innen nem mozdulok. Lesz, ami lesz. Kérlelhetetlenül és kétség nélkül álltam. Vártam. Éreztem, hogy a ló a személyes terembe lép. Majd az arcomon éreztem a meleg leheletét, a feje átnyúlt a vállam felett, végül a mellkasunk (azaz az ő szügye) finoman találkozott. Ekkor megállt. Nagyon megható volt érezni, hogy egy ilyen hatalmas állat, milyen szelíden, finoman közelít és puhán áll meg, ahogy a lényünk közepe összeér.

Néhány másodpercig tartott a jelenség és Nati szólt, hogy most kezdjek el lassan hátra lépkedni és hosszú kilégzésekkel, szemkontaktust tartva, a szándékom erejével tartsam ott a lovat egy helyben.
Minden más megszűnt, minden kiürült, csak ez a pillanat létezett. Elindultam hátra Furfang óriási szemébe nézve, mintha semmi másból nem állt volna a világ csak ebből a két szempárból.
Lépkedtem hátra. A ló maradt. Hosszan lélegeztem. Lépkedtem. Szemkontaktusban. Gondolattalanul a tér és idő nélküli vákuumban. Lépkedtem hátra. A ló maradt. Már egészen eltávolodtam, de szemeink láthatatlan karámjában a ló mozdulatlanul állt. Hihetetlen volt. Egy csoda.

Teljes jelenlét, tiszta pillanat, őszinte kapcsolódás. Ez a lóval való együttműködés esszenciája számomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése